Głównym celem projektu BIT-MUSIC! jest promowanie szacunkowego podejścia do podobieństw i różnic za pomocą tradycyjnej muzyki i tańca. Oprócz skupienia się na uczniach, BIT-MUSIC! obejmie również ich rodziny, aby wspierać szersze zrozumienie i docenienie dziedzictwa kulturowego oraz wartości europejskich. Uznając, że obywatelstwo europejskie wymaga rozwijania pozytywnego nastawienia i świadomości odnośnie wzajemnego dziedzictwa kulturowego, historycznego i tradycyjnego, szkoły partnerskie z Turcji, Rumunii i Polski chcą aktywnie dzielić się swoją własną kulturą, jednocześnie ucząc się o kulturze swoich partnerów i ją akceptując. Centralnym punktem projektu BIT-MUSIC! jest tradycyjna muzyka i taniec, traktowane jako narzędzia do odkrywania i zachowania dziedzictwa kulturowego. Projekt będzie poruszał kwestie różnorodności kulturowej oraz promował wspólne wartości, równość, niedyskryminację i integrację społeczną. Cel ten zostanie osiągnięty poprzez wspólne działania projektowe dla uczniów i ich rodzin, które mają różne tradycje, zwyczaje i kultury. BIT-MUSIC! podkreśli jednoczącą rolę muzyki i tańca, przypominając uczestnikom o ich powiązaniach z przeszłością, jednocześnie pomagając przekazywać dziedzictwo kulturowe z pokolenia na pokolenie, aby nie zostało zapomniane. Dzięki temu projektowi chcemy także pokazać naszym uczniom jednoczącą rolę muzyki i tańca, przypomnieć im o ich więzach z przeszłością oraz pomóc przekazywać nasze dziedzictwo kulturowe z pokolenia na pokolenie, zapobiegając jego zapomnieniu. Uczestnicy będą korzystać z platformy eTwinning, TwinSpace oraz innych platform internetowych.
Grupą docelową naszego projektu są uczniowie w wieku 14-18 lat z szkół partnerskich, ich nauczyciele oraz rodziny. Naszym priorytetem będą uczniowie z obszarów wiejskich, ci znajdujący się w trudnych warunkach materialnych, z specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz uczniowie z różnych grup etnicznych.
W każdej szkole partnerskiej zostanie wdrożona procedura selekcji, aby zapewnić udział uczniów i rodzin z różnych środowisk. Rozszerzając projekt na rodziny, chcemy stworzyć wspierające środowisko, w którym inkluzja i dostępność będą wzmacniane także w domu.
Skupimy się na uczniach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz ich rodzinach, aby promować inkluzję, a także na uczniach z mniejszości etnicznych, by świętować różnorodność i wspierać wzajemne zrozumienie międzykulturowe w różnych pokoleniach. Zaangażowanie rodzin w działania projektu pozwoli rozszerzyć jego wpływ poza salę lekcyjną, zapewniając, że zarówno uczniowie, jak i ich rodziny skorzystają z edukacyjnych, kulturowych i społecznych aspektów projektu.